Ανασυγκρότηση (;).

class war is now

Στην χωροχρονική συγκυρία που έτυχε να ζούμε, εξελίσσεται για μία ακόμη φορά, μια ιστορική πάλη των τάξεων• μάλλον  πιο σωστά, αυτή η προϋπάρχουσα μάχη εντείνεται μέρα με την μέρα, χρόνο με τον χρόνο. Από το καπιταλιστικό όνειρο του lifestyle, της αντιπαροχής, του SUV και του ..’’πρώτο τραπέζι πίστα’’ της χρυσής δεκαετίας του ’90, ο εργαζόμενος κόσμος αυτού του τόπου βλέπει να χάνει τα εργασιακά του κεκτημένα με ασύλληπτη ταχύτητα. Τέτοια, που λες ούτε η ..ιστορία δεν προλαβαίνει να αφομοιώσει τις εξελίξεις.

Πολύς λόγος γίνεται, τον καιρό που εξελίσσεται-εντείνεται η καπιταλιστική επίθεση, για τον τρόπο που θα οργανωθούμε, τον τρόπο που θα ανασυγκροτήσουμε τις δυνάμεις μας και θα αντισταθούμε στην επίθεση που διεξάγει το κεφάλαιο. Το όποιο εργατικό κίνημα προσπαθεί, καταπλακωμένο από την μικροαστική ραστώνη των τελευταίων ετών, να ξυπνήσει, να ανασυνταχθεί, να οργανωθεί, να ..ανασυγκροτηθεί. Προς τα πού όμως κινείται αυτή η ανασυγκρότηση που, με τις δυνάμεις της, η κάθε πολιτική-συνδικαλιστική έκφραση του κινήματος προσπαθεί να προωθήσει;

Η συζήτηση γύρω από το θέμα, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο λαμβάνει χώρα μέσα στις υπάρχουσες δομές του εργατικού κινήματος μοιάζει να εθελοτυφλεί γύρω από το βασικότερο θέμα, τις δομές τις ίδιες. Η συζήτηση αυτή περιορίζεται συνήθως στον τρόπο που θα επιταχυνθούν τα αντανακλαστικά που βαρύνονται από την μικροαστική κουλτούρα, από χρόνια ποτισμένη στο κίνημα. Περιορίζεται στο πώς θα ενταχθούν όσο γίνεται περισσότεροι εργαζόμενοι στον αγώνα  χωρίς στην ουσία να αμφισβητούνται οι υπάρχουσες δομές οργάνωσης. Ακόμα και ο λόγος που χρησιμοποιείται  έχει χαρακτηριστική συνθηματολογία και συνήθως περιορίζεται σε αντικυβερνητικές κορώνες περί ‘’μαύρου μετώπου’’, τρόικας, κρίσης και τρικομματικής κυβέρνησης. Μια συνθηματολογία που αποπροσανατολίζει και θέτει το πρόβλημα σε κυβερνητική βάση, απλά από την ανάποδη.

Η ανάλυση της κατάστασης που βιώνει το εργατικό κίνημα, πρέπει να περιλαμβάνει, κατ’ αρχάς, μια σκληρή κριτική όσον αφορά τις υπάρχουσες ιστορικά ανεπτυγμένες δομές του μέσα από τις οποίες ο εργαζόμενος καλείται να οργανωθεί. Δεν νοείται η συζήτηση να περιορίζεται σε ένα πλαίσιο που προωθεί κλασσικές μικροαστικές και ως εκ τούτου αντεπαναστατικές-διαχειριστικές λογικές του τύπου: ‘’τα καλά χρόνια που πέρασαν και πως θα γυρίσουμε πίσω’’. Η στάση μέχρι τώρα, στην όλο κ αυξανόμενη έντασης, επίθεση του κεφαλαίου ενάντια στην τάξη μας, καταδεικνύει τις μικροαστικές-ρεφορμιστικές τάσεις ως κυρίαρχες.

Το υπάρχον μοντέλο οργάνωσης, με τις ρίζες του να χάνονται στα πρώτα χρόνια δημιουργίας της ΓΣΕΕ, του ΣΕΚΕ και του μετέπειτα ΚΚΕ, αποτελεί το κυρίαρχο λενινιστικό μοντέλο με βάση το οποίο οι πραγματικοί αγώνες της εργατικής τάξης μέσα από τις οικονομικές της οργανώσεις, τα σωματεία, τα συνδικάτα κ.ο.κ πρέπει να υπακούν στις πολιτικές επιταγές μιας, υποτίθεται, επαναστατικής πρωτοπορίας, με την μία ή την άλλη μορφή περισσότερο εμφανής ή όχι, συγκεντρωμένης στην μορφή ενός πολιτικού κόμματος.

Άσχετα αν η ιστορία δικαιώνει ή όχι το επικρατέστερο μοντέλο οργάνωσης της τάξης- αν και είναι ένας καλός τρόπος να απορρίψεις ή όχι δομές και μορφές, κρίνοντας από την μέχρι τώρα κατάσταση, οι οποιασδήποτε μορφής πρωτοπορίες διαχωρισμένες εκ φύσεως από την τάξη, ακόμα και σε ρεφορμιστικά αιτήματα αποδεικνύονται τουλάχιστον ανεπαρκής. Είναι καιρός λοιπόν, ακόμα και αν η λεγόμενη παράδοση δεν υπάρχει στην ελλάδα, η τάξη να προσπαθήσει να οργανωθεί από μόνη της και για τον εαυτό της, παράγοντας πολιτική στο εσωτερικό της και όχι από μια υπερδομή, σχεδιάζοντας την στρατηγική της και υλοποιώντας την με την ανάλογη τακτική, από την τάξη για την τάξη.

http://wp.me/p2MIbK-1m

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s